Filmy relacja ojciec-syn, przemoc, rodzina dysfunkcyjna

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje relacja ojciec-syn, przemoc, rodzina dysfunkcyjna. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Lśnienie

8,1
Szukający natchnienia pisarz Jack Torrance, przyjmuje posadę stróża w hotelu Overlock. Kilka dni później przeprowadza się tam wraz z żoną i synkiem, na okres zimy. Początkowo ich Życie w hotelu toczy się spokojnym i monotonnym rytmem, niczym nie zakłócanym. Po jakim jednak czasie Danny, dzięki swym telepatycznym zdolnościom zaczyna widzieć duchy. Zjawy zaczynają powoli opętywać Jacka, powodując u niego szaleństwo, które zaczyna zagrażać jemu i jego rodzinie.
Poznaj rodzinę Griffinów: Petera, kochanego niezdarę, który zawsze mówi to, co myśli; Lois, zaślepioną miłością matkę, która nie może zrozumieć dlaczego jej synek pragnie ją zabić; córkę Meg, nastoletnią królową dramatu wstydzącą się całej rodziny; Chrisa, niesfornego 13-latka, który nie skrzywdzi muchy, chyba, że ta usiądzie na jego hot dogu; Stewie’ego – rocznego chłopca o maniakalnych zdolnościach, który pragnie przejąć kontrolę nad światem i Briana – sarkastycznego psa, o humorze równie wytrawnym jak martini, które pija.

Skaza

6,4
50-letni podsekretarz stanu Stephen Fleming (Jeremy Irons) ma wspaniałą żonę i dwójkę udanych dzieci. Na przyjęciu w ambasadzie poznaje on piękną Annę (Juliette Binoche). Młoda kobieta zostaje jego kochanką. Spotyka się także z jego synem. Wkrótce dochodzi do tragedii...


Ekscentryczna rodzina Iniemamocnych z Bobem Parrem oraz jego żoną Elastyną na czele, staje w trudnej sytuacji – kiedyś ratowali świat i ludzi jako superbohaterowie, teraz przebywają na przymusowej emeryturze i nie mogą pokazywać nikomu swoich niebywałych zdolności. W nowej roli zwykłych ludzi Iniemamocni radzą sobie kiepsko – Elastyna stara się przynajmniej, jak na dobrą żonę i matkę przystało, trzymać zwariowany dom w ryzach, ale już Bob wymyka się nocami na niedozwolone, „ratownicze” eskapady.
Głównym bohaterem American Beauty i narratorem zarazem jest 42-letni Lester Burnham (Kevin Spacey). Oto facet, który po dwudziestu latach letargu budzi się do prawdziwego życia. Impulsem do zmian staje się koleżanka córki, w typie lolitki, rozbudzająca jego zmysły. Pod jej wpływem przewartościowuje swoje życie – ćwiczy i powraca do formy fizycznej, rzuca pracę, staje się szczery i bezkompromisowy. Powraca do marzeń z młodości, które okazują się złudzeniami, bo czy palenie trawki, jeżdżenie sportowym wozem, albo beztroska „Mc-praca” uczyni go wolnym i młodym?
Jest rok 1974, Stany Zjednoczone przechodzą jeden z najtrudniejszych momentów w swojej demokratycznej historii: afera Watergate, która doprowadziła do odsunięcia od władzy ówczesnego prezydenta Richarda Nixona. Film oparty na prawdziwych wydarzeniach wciąga nas z niezwykłą siłą w historię biznesmena, który aby zrealizować swój amerykański sen sięga po radykalne środki. Z bronią ukrytą w nogawce spodni postanawia dokonać zamachu na prezydenta Richarda Nixona.
Po trzydziestu latach bez spotkania, Marianne odwiedza swojego byłego męża, Johana. Trafia jednak w środek wojny jaką prowadzi jej były ukochany, jego syn Henrik i jego córka Karin. Henrik nienawidzi Johana, ale stara się od niego pożyczyć pieniądze. Karin ma iść do konserwatorium w Helsinkach, ale woli studiować w Hamburgu, wbrew woli ojca. Wszystkie stare rany zostaną otwarte i doprowadzą do smutnego finału.
Pilot odrzutowca "Bull" Meechum (Robert Duvall), zwany Wielkim Santinim, po opuszczeniu wojskowej bazy w Hiszpanii wraca do domu. Tam zaprowadza koszarowe nawyki oraz typowo wojskowy dryl. Władcza postawa prowadzi do powolnego rozkładu jego małżeństwa oraz do konfliktu z dziećmi: córką Mary Anne (Lisa Jane Persky) i synem Benem (Michael O'Keefe). Burzliwy przebieg mają zwłaszcza relacje między ojcem a synem. Chłopak nie zamierza podporządkowywać się rozkazom ojca. Dąży do samodzielności, podejmując decyzje bez jego zgody. Gdy zaprzyjaźnia się z czarnoskórym Toomerem (Stan Shaw), ojciec wpada w gniew.
Joleen (Charlize Theron) wraz ze swoją 11-letnią córką Tarą (AnnaSophia Robb) zostaje wyeksmitowana z mieszkania i przenosi się do swojego brata Jamesa (Nick Stahl). Nie potrafiąca udźwignąć ciężaru własnych problemów, Joleen znika pewnego dnia, zostawiając córkę pod opieką Jamesa. Na skutek nieodpowiedzialnego zachowania, James traci pracę i policja odbiera mu prawo do opieki nad dziewczynką. Nie będąc w stanie odzyskać Tary, porywa ją i wyrusza w daleką podróż...
Debiut reżyserski Gary’ego Oldmana to próba rozliczenia się z demonami swojego dzieciństwa. Zbiorowym bohaterem filmu jest instytucja rodziny. Nic doustnie ukazuje upadek tej instytucji. Sadystyczny Ray (Ray Winstone) i młody Billy (Charlie Creed-Miles) są uzależnieni od alkoholu, narkotyków, a przede wszystkim od rodzinnej przeszłości, która była naznaczona brakiem uczuć, brutalnością i zagubieniem. Mężczyźni nie zauważają, że poprzez swoje zachowanie niszczą nie tylko siebie, ale także ludzi, których kochają.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…